Přírodní park Trhoň – 2 část

Přírodní park Trhoň už jsem několikrát navštívil, ještě je ale třeba prozkoumat jeho východní část. S Pištou začínáme tradičně v Dobřívi a volíme příjemnou modrou trasu, která víceméně kopíruje tok řeky Klabavy.

Přecházíme Švédský most a za vodním hamrem mizíme v lese. Pěkná lesní cesta příjemně utíká. Zastavujeme na hradišti Vimberk a svačíme. Po chvíli vycházíme z lesa a po silnici se dostáváme do Strašic. Odtud pak po červené přímo na sever, na rozcestí Pod lesem u Mýta. Pak po modré dále na západ, do obce Medový Újezd.

Je čas začít se vracet, k tomu využíváme starou panelovou cestu, kterou se dříve dostávaly tanky ze Strašic na nádraží v Holoubkově. Je to zvláštní, monotónní procházka. Tankodálnici opouštíme zhruba kilometr nad Strašicemi, kdy se noříme opět do lesa a po chvíli hledání se ocitáme na vyhlídce Bílá skála (659 m).

Scházíme trochu dolů na jih a v místě zvaném Na Starém vrchu se napojujeme na zelenou, která nás dovede na rozcestí Hůrecká cesta. Zhruba v půli cesty nás ale ještě čeká jedna zajímavost – vrch Bábovka (609 m). Cesta vede pod ním a minule jsme jen prošli kolem, dnes se ale chceme podívat i nahoru. K tomu nám dobře poslouží zajímavé ukazatele ve tvaru bábovky, umístěné na stromech. Cesta vede přímo vzhůru, takže je dost náročná, ale za chvíli jsme nahoře. Tady se na podstavci pod skleněným víkem ukrývá symbolická umělá bábovka. Zapisujeme se do vrcholové knížky a pokračujeme dál.

Od rozcestí Hůrecká cesta je to do Dobřívi něco přes kilometr po žluté, ta je ale v těchto místech přeznačkovaná, tak se trošku motáme, než nám to dojde. Jsme zpátky u auta, občerstvení v restauraci Hamrovka po předchozí zkušenosti raději vynechávám a míříme domů. Dnešní trasa měřila 26 km a trvala nám bez 15 minut 7 hodin.

Záložka pro permanentní odkaz.