Kozelka a Zbraslavský vrch

Tenhle výlet patří do kategorie tzv. mokrých, tedy alespoň jeho druhá část, deset kilometrů ve vydatném dešti jsem asi ještě nešel.

Spolu s Náčelníkem, Terkou a Pištou se vydáváme z obce Nečtiny po červené vzhůru k naší první zastávce – vrchu Kozelka (660m). Cesta je poměrně výživná, dost dlouho stoupáme, než se dostaneme až k fantastické vyhlídce na vrcholu. Vzhledem k pěknému počasí jsou výhledy do krajiny jako z časopisu.

Trochu posvačíme a vracíme se zpět na rozcestí Pod Kozelkou, volíme ale trasu přes místní mini ferratu. Jedná se o sestup mezi dvěma skalními útvary, zajištěný kramlemi, není to sice žádná divočina, ale zajímavě nám to zpestřilo cestu.

Pokračujeme po červené dál, obcházíme Doubravický vrch (659m), procházíme obcemi Mezí a Zhořec. Počasí se ale začíná povážlivě kazit, na obloze se kupí těžké mraky a to nevěstí nic dobrého.

Přicházíme na rozcestí Zbraslavský vrch, kde červenou opouštíme, ještě před tím se ale odbočkou drápeme na stejnojmennou vyhlídku. Cesta nahoru vede téměř kolmo k vrcholu (675m), ač se to zespodu nezdá, vylézt tam je docela fuška.

To už začíná drobně pršet. S nadějí, že bude líp, se přesto pouštíme do zbytku naší trasy a měníme značení i směr, teď nás vede zelená na východ, do obce Domašín. Zhruba kilometr za ní se ale spustí liják, který má na svědomí ukončení našeho dnešního putování.

Na Chlumskou horu (651m) musíme prozatím zapomenout. Volíme cestu nejkratší a po silnici míříme co nejrychleji zpět k autu. I tak je to ale zhruba deset kilometrů a když jsme nakonec v cíly, vypadáme jako vodníci. No, ne vždy se vše vyvede dle představ a počasí neporučíš.

Celkem jsme tedy nachodili 25 km.

Záložka pro permanentní odkaz.