Z Teslín na Třemšín a zpět

Dnešní okružní trasa po jižních Brdech patří k takové klasice. Na cestu se s Náčelníkem a psím kamarádem Pištou vydáváme zasněženou krajinou brzy ráno z Teslín. Naše první zastávka je na skále s nádhernou vyhlídkou do kraje s názvem Nad Maráskem (801 m), kam se dostáváme neznačenou cestou kolem rybníka Podbuk a dále pak po červené přes rozcestí Pod Maráskem.

Máme štěstí, sluníčko od rána svítí a výhledy jsou tak opravdu pěkné a daleké. Dělám zápis do vrcholové knihy a následujíc dál červenou se vydáváme na východ. Tenhle úsek cesty je poměrně dost dlouhý, jdeme přes vysílač Na Burku, rozcestí Moricka a Dlouhá, podcházíme vrch Nahořov (750 m), až se konečně dostáváme na severni rozcestí Pod Třemšínem. Odtud nás čeká pěkné stoupání po modré vzhůru na Třemšín.

Zastřešená kamenná studna Pod Třemšínem je opatřena rumpálem – funguje, tak točím klikou a nabírám vodu do kyblíku. Pes se s radostí napije, já si ale netroufám. V dřevěném přístřešku těsně pod vrcholem chvilku odpočíváme a svačíme.

Od Třemšínské kapličky pokračujeme dál po žluté přes samotný vrchol Třemšín (827 m) a Křemel (790 m) s pěkným kamenným mořem k tvrzišti Hengst (757 m). Často tu nocují trampové a i teď při našem příchodu je ohniště ještě teplé, zpětně si vzpomínám, že jsme před chvílí dva trampy potkali, trochu jim v duchu závidím.

Pěkně dolů z kopce a za pár minut stojíme na rozcestí u lovecké chaty Roubenka. Dál se držíme žluté, po nějaké době míjíme Stupkův kříž, PR Getsemanka vlevo a PR Na Skalách vpravo. Dostáváme se k poslednímu bodu naší cesty – ke Spálené boudě. Odtud je to už jenom dva kilometry nezáživnou asfaltkou po zelené zpět do Teslín.

Počasí nám přálo, sluníčko a k tomu sněhová pokrývka, co si přát víc. Dnešní výlet měřil 25 km.

Záložka pro permanentní odkaz.