Zasněžené Brdy – Míšov, Červená chata, Getsemanka

Od posledního výletu uplynuly dva týdny a i když to v nížinách se sněhem vypadá bídně, na Brdech je ho ještě pořád dost. Na sněžnice jako minule to naštěstí není, takže mířím se svým psím parťákem Pištou k Míšovu. V plánu mám tentokrát okruh po cestách, které jsem dosud opomíjel.

Brzy ráno parkujeme u legendárního Grilu v Míšově a po zelené scházíme lesem do údolí říčky Bradavy. Naštěstí ji nemusíme brodit, je tu pěkná dřevěná lávka. Přejdeme rozcestí Křtí a jdeme dál po zelené až nad osadu (či starý statek?) s názvem Dvůr. Neznačenou cestou jdeme na JV do kopce. Stavíme u pěkně opravené studánky Pod Bůrkem, pak u křížku stejného názvu kus nad ní. Ještě asi 400 m a otáčíme na SV, kde se po chvíli napojíme na červenou a držíme se jí do první křižovatky. Naším dalším cílem je Červená – pěkná dřevěná lovecká chatka, nyní romanticky zapadaná sněhem.

Pokračujeme dál na SV až dojdeme na žlutou. Jdeme po ní na sever zhruba půldruhého kilometru a pak zase prudce měníme kurz na JV, abychom se vnořili do nitra PR Getsemanka. Procházíme po jejím severním cípu. V plánu je totiž návštěva mého oblíbeního místa – Míšovské skály (761 m). Stavím se tu vždycky když jdu kolem, je to velmi zajímavé místo. Svižně z kopce přicházíme zanedlouho k Míšovskému domku. Odsud se pak následujíc červenou značku pomalu dostáváme zpátky k autu v Míšově. Rychle startuji a topení dávám naplno, abychom se ohřáli a po roztátí míříme domů.

Dnešní sněžná výprava je dlouhá 16 km.

Záložka pro permanentní odkaz.