Brdy – kolem vrchu Tok

Dnešním cílem je vrchol nejvyššího bodu celých Brd – Tok (865 m). Na cestě mně doprovází pes Pišta a hned potom co jsme opustili auto na parkovišti u lesní správy v obci Nepomuk, pěkně zčerstva stoupáme po modré kamenitou cestou k rozcestí U sv. Jana.

Ještě asi sto metrů jdeme vzhůru po žluté a dáváme se doprava po Tocké cestě. Po necelém kilometru pak vlevo, přes Malý Tok (843 m) pokračujeme neznačenou cestou na křižovatku a dále pak Borskou a Jeřabeckou, až se dostaneme na zelené turistické značení.

Po tři čtvrtě kilometru odbočíme vlevo a kolem Bohutínského vrchu (843 m) se dostáváme zase na zelenou, tzv. Čihadelskou cestu. Tou jdeme až k chatě Carvánka, kde odbočujeme vpravo na vrchol Toku.

Jdeme dál na sever a po osmi stech metrech vcházíme na dopadovou plochu Tok. V podstatě není ani kam uhnout, všude kolem roste vysoký vřes a tak musíme jít vyšlapanou stezkou dál k zasypanému bunkru. Je hezky a výhledy jsou odsud úžasné.

Vyšlapanou cestičkou se dostáváme na křížení lesních cest poblíž známé asfaltky Aliance a jdeme vpravo po hranici dopadové plochy, až na modrou turistickou trasu, po které se začínáme vracet zpět.

Procházíme přes rozcestí U Rusínské boudy, Kamenné schody (kde mezitím stačil zmizet pořádný kus lesa), Seník pod Tokem, Pod Tokem a U Šraňku. Odsud už pak zase po žluté Čihadelskou cestou. Na rozcestí Na Třetí ale nejdeme, máme tu trochu divočejší zkratku, rovnou dolů ze stráně přímo na cestu u studánky Nad Perkanskou.

Po zhruba kilometru přicházíme na Bahenskou cestu, otáčíme vpravo a po dvě stě metrech vlevo. Je to trochu horší trasa, ale nic dramatického. Když se dostaneme na modré turistické značení, držíme se ho až na rozcestí Pod Plešcem, odkud tzv. Planýrkou scházíme zase zpátky do Nepomuku.

Dnešní výprava je trošku delší, měří necelých 27 kilometrů a převýšení je 1423 metrů.

Záznam trasy ve formátu GPX stáhnete zde.

Štítky , , , , .Záložka pro permanentní odkaz.