Pěší turistika a výlety

V této rubrice najdete články pojednávající o pěších výletech do přírody. Hrady, zámky, zříceniny, zajímavá místa a mnoho dalšího z toulek, pochodů, vandrů i rodinné dovolené. Většina z nich pochází z naší republiky, ale najde se i pár kousků ze zahraničí.

První brdská procházka v novém roce 2020

První letošní vycházka připadá až na druhý den roku, ten první mám totiž tradiční novoroční výběh. Jako obvykle jedeme na Brdy na krátkou, ale pěknou procházku. Trasa je klasická, z …
Lom Paraple

Svatý Jan pod Skalou a lomy Amerika

Když vám v práci nejde elektřina, moc se toho dělat nedá. Tak se s manželkou nezvykle ve všední den vydáváme na výlet do přírody. Taková klasika – vyhlídka Svatý Jan …

Výlet na Karlštejn

Výlet na náš nejznámější hrad. Pro mně trochu zklamání, sádrové trpaslíky a podobné zvěrstva cestou vzhůru k hradu vidět nepotřebuji. Nicméně hrad samotný je opravdu parádní. Výlet na KarlštejnVýlet na KarlštejnVýlet …

Do Klatov na vlak zase trochu jinudy

Občas bych někam vyrazil, ale nechce se mi vymýšlet nějaká extra trasa. Vzhledem k tomu, že to mám do Plzně i Klatov zhruba na stejno, čas od času se tam …

Okolí Horšic – hrad Skála

Obec Horšice obklopují ze všech stran nějaké kopce či kopečky. Jeden z těch nejvýraznějších, ten na který se dívám z bytu, ukrývá starobylý hrad. Dle historiků se prý jedná o unikátní …

Z Kařezu do Hořovic

Dneska máme s Náčelníkem v plánu pospojovat několik zajímavých míst v jeden větší výlet. Start je v Kařezu a cíl v Hořovicích. Nejedeme autem, ale pro změnu vlakem. Pišta se …

Okolím Spáleného Poříčí

Zítra je Silvestr což znamená, že dnešní výlet ukončí sezónu roku 2016. Tentokrát s Pištou a Náčelníkem nejedeme nikam daleko, v plánu máme průzkum okolí Spáleného Poříčí a Hořehledska. Sluníčko …

Z Horšic do Plzně na vlak

Je druhá listopadová neděle a venku je docela zima, předpověď ale slibuje slunečnou oblohu a protože na Brdech jsem pořád, snažím se na poslední chvíli vymyslet nějakou pěknou trasu. Už …

PP Radeč – severní část

Severní část přírodního parku Radeč, tedy oblast zhruba mezi obcemi Skomelno na západě a Chotětínem na východě, je tak trochu mimo zájem turistického ruchu. I já jsem si to při …

Kemp Oasa

Autocamp Oasa – nejen podle nás jeden z nejlepších kempů v republice. Už jsme tu byli několikrát a vždycky jsme odjížděli neradi, je tu prostě hezky. Jižní čechy a obrovský …

Okolo Žďáru

Je jasná srpnová neděle, sice na dnešek slibují horko, což nemám vůbec rád, ale riskuji a vyrážím směr Dobřív. Jen já a pes. Cílem naší cesty je vrch Žďár a …

Třikrát a dost, aneb zase ta Zábělá

Nerad chodím často na stejné místo. Potom, co jsem objevil tenhle pěkný koutek přírody, chtěla ho vidět i moje žena a tak se také stalo. Pak mě poprosila i dcera, …

Den pozemního vojska – Bahna 2016

Poslední červnovou sobotu proběhl na tankodromu Bahna u Strašic na Rokycansku 27. ročník tradiční armádní bojové přehlídky. Vstupné zdarma, parkovné taktéž a zábava pro téměř 50.000 lidí na celý den. …

Kozelka a Zbraslavský vrch

Tenhle výlet patří do kategorie tzv. mokrých, tedy alespoň jeho druhá část, deset kilometrů ve vydatném dešti jsem asi ještě nešel. Spolu s Náčelníkem, Terkou a Pištou se vydáváme z obce …

Svatý Jan pod Skalou, Solvayovy lomy a lomy Amerika

Je krásné nedělní ráno, včera jsem se s rodinou potloukal v lesích na plzeňsku, dneska se scházím jen já s Náčelníkem v Přešticích na nádraží. Naším cílem je vlaková stanice …

Zámek Kozel, hrad Lopata a Mariina skála

Pohodový výlet přírodním parkem Kornatický potok na plzeňsku. Ve 14-ti kilometrovém okruhu navštívíme starověký hrad na skále, lovecký zámek, vyhlídku s dřevěným altánem a další. Je konec května, sluníčko od …

Přírodní park Trhoň – 2 část

Přírodní park Trhoň už jsem několikrát navštívil, ještě je ale třeba prozkoumat jeho východní část. S Pištou začínáme tradičně v Dobřívi a volíme příjemnou modrou trasu, která víceméně kopíruje tok …

A zase to Ejpovicko

Vyrážíme v plné rodinné sestavě na místa, kde jsem byl nedávno s Náčelníkem, tedy zase ejpovicko na rokycansku. Cílem není nahnat kilometry, ale užít si příjemný a pohodový výlet do …

NS Zábělá s Marcelou

I když je Marcela stále ještě nemocná, už se cítí dost fit na kratší výlet do přírody. Je poslední březnová neděle a příjemně hřeje sluníčko, tak proč ne? Vybírám naučnou …

Z Nepomuku k zázračnému pramenu

Je druhá březnová sobota, poměrně hezky a taky teplo. Náčelník by někam zašel, ale chce být brzo doma, Pišty se neptám, tomu je to jedno. Vybírám tedy kratší pochod a …

Kařezský les

Poslední únorovou sobotu věnujeme výletu do kařezského lesa, na hranici plzeňského a středočeského kraje. Počasí je pořád ještě chladné, místy lze najít i pozůstatky sněhu, nicméně je chvílemi i slunečno. …

Přírodní park Horní Berounka

Poslední výlet roku 2015 se odehrává těsně před Vánoci, na severním okraji Plzně. Cílem je procházka kolem řeky Berounky, jež se hned za městem zařezává do romantického údolí, lemovaného po …

Písecké hory – část 2. – Vysoký Kamýk

Písecké hory, tedy jejich horní část poblíž města Písek, kterou  jsme s Pištou navštívili minulý víkend, se nám opravdu líbily. Dlouho se nerozmýšlím, je volná neděle, na prosinec celkem hezky, …

NS Živé paměti krajiny Lužan

Naučná stezka s názvem Živé paměti krajiny Lužan, s velkou slávou otevřená v březnu roku 2015, nepatří svou délkou k nějakým rekordmanům, i tak má ale co nabídnout. Pokud nevíte …

Písecké hory – část 1. – Velký Mehelník

Písecké hory, jak už sám název napovídá, najdete u známého jihočeského města Písek. Označení  „hory“ je možná trochu nadnesené, protože nejvyšší vrchol – Velký Mehelník měří jen 633 m. n. …

Plzeň sever – Krkavec a Malesice

Na severním cípu Plzně se nachází celkem hustě zalesněná oblast. Lesy, rybníky, řeka Berounka a četné skály lákají obyvatele města k procházkám. A nejen je, objevit zase další kus přírody …

Přírodní park Kornatický potok

Chladná listopadová neděle přinesla konečně první sníh i do nížin, sice to nebyla kdovíjaká chumelenice, ale na pěkný výlet to vydalo. S Pištou jsme se vypravili na jedno místo, které …

Chanovicko a Kadovsko

Oblast mezi obcemi Chanovice a Kadov na klatovsku, je unikátní především díky svojí velmi zachovalé a čisté přírodě. Smíšené lesy, pole, louky a rozsáhlé pastviny jsou doslova posety žulovými balvany …
Povážský Inovec - den druhý

Přechod pohoří Povážský Inovec

Druhý květnový státní svátek jsme s Jirkou pojali turisticky a raději už ve středu, tedy den předem, vyrazili na Slovensko. Cílem naší výpravy bylo pohoří Povážský Inovec, rozléhající se zhruba …
Už kousek od hranic

Polsko – Góry Bystrzyckie

V sobotu 20. července jsem s kolegou Jirkou vyrazil na zahraniční misi. Za cíl našeho putování jsem zvolil Polsko, konkrétně Góry Bystrzyckie. Je to v podstatě pokračování našich Orlických hor …